Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2010

Χαρακιά Νο22: Τα ούφο ζουν ανάμεσά μας, Η υποκρισία, Εδώ τα καλά έργα

Αρε Μπόλαρη, το φαρμάκωσες το κορίτσι μας, την Πριγκίπισσα Θούλη. Το τι λόγους είχε ετοιμάσει και πρόβαρε μπροστά στον καθρέφτη, δεν φαντάζεσαι. Πήγες και βαλες τον Μούρνο. Τι μανία σ΄ έχει πιάσει με την ποιότητα δεν μπορώ να καταλάβω. Εμ θα σας μαυρίσει ο κόσμος, εμ δεν θέλετε και να ρίξετε το επίπεδό σας. Κοίτα Μπόλαρη, στη Θεσσαλονίκη σε βαλε ο Γιωργάκης (που όλο λείπει σε ταξίδια για δουλειές) να φας τον Ψωμιάδη. Δεν σε έβαλε να διαγωνιστείς στο φεστιβάλ Κινηματογράφου. Εσύ, σοβαρός άνθρωπος είσαι αλλά σαν πόσους σαν και σένα να έχει το ΠΑΣΟΚ; Άσε, δεν θέλω να σε φορτώνω και μ΄ άλλα τώρα. Θα στα πω μιαν άλλη φορά τι σόι φρούτα έχετε στο κόμμα σας. Άιντε να σε δω τώρα τι συμβούλους θα βάλεις. Πάντως, η Μπαλτατζίδου καλά τα κατάφερε. Χώθηκε. Απέδωσε η βίζιτα στο πάρτι του Μπαμπούξινου Αταράξ (Γκιόνογλου). Βέβαια, δεν κατάφερε να μπει αντί. Εμ, πώς να τα καταφέρει. Η Πριγκίπισσα Θούλη, μάθαμε, ότι σε δημόσιους χώρους την «στόλιζε» σε φιλαράκια απ΄ τα παλιά συντρόφους της. Μη νομίζετε, και οι πριγκίπισσες άνθρωποι είναι όχι Θεοί κι ας έχουν Θεϊκή ομορφιά. Πάντως Μπόλαρη, εξακολουθώ να σου λέω ότι και Περιφερειακή σύμβουλο να την βάλεις την Πριγκίπισσα Θούλη τα μάλα θα ωφεληθείς. Δεν ήθελα να προβώ σε τέτοιες αποκαλύψεις, μα θα το κάνω γιατί σε συμπαθώ. Άκου λοιπόν. Η Πριγκίπισσα Θούλη έχει τέτοια κονέ που θα σε βγάλει Περιφερειάρχη κι ούτε χαμπάρι δε θα πάρεις πως. Αυτά που σου λέω να μείνουν μεταξύ μας σε παρακαλώ. Λίγοι και εκλεκτοί τα γνωρίζουν. Η Πριγκίπισσα Θούλη γνωρίζει ότι η Ημαθία ήταν στη λίστα προτίμησης όχι μόνο των αρχαίων ημών προγόνων αλλά και των εξωγήινων. Ξέρει η ίδια και μερικοί άλλοι (καλέ, ναι, η ίδια τα λέει) ότι υπάρχουν στα ιερά εδάφη μας εξωκοσμικά κείμενα που όποιος τα βρει θα κατέχει την απόλυτη σοφία, πλούτο και εξουσία (Ναι ντε σε λέω, αυτή η ίδια η Πριγκίπισσα Θούλη τα λέει. Τι νομίζεις, πλάκα σε κάνω;) Βάλτην, έστω υποψήφια σύμβουλο και είναι θέμα μιας ανασκαφής όλο κι όλο. Σ΄ ένα μήνα θα ΄χεις στα χέρια σου τις εξωκοσμικές δυνάμεις που θα σε βγάλουν ό,τι θες. Μέχρι και πλανητάρχη σε βλέπω. Δε με πιστεύεις έ; Τότε μπες στο facebook της Πριγκίπισσας Θούλης και θα δεις και τα πριγκιπικά της και τις αναζητήσεις της σε θέματα εξωκοσμικά και τα συναφή. Ίσα που προλαβαίνεις σου λέω. Θα προλάβει και θα στην πάρει ο Χαρδαβέλας. Αυτά είναι επίπεδα Μπόλαρη και μάλιστα εξωκοσμικά.

Κοντεύει ο καιρός. Ένα μήνας ακριβώς απέμεινε. Ποιον θα ψηφίσουμε; Ποιον θα βάλουμε δερβέναγα στο κεφάλι μας; Εγώ δε μπορώ να ξέρω τι θα ψηφίσετε εσείς. Αρχίζω όμως να ξέρω τι θα ψηφίσω εγώ. Αποφάσισα λοιπόν να σας το εξομολογηθώ. Όχι όμως σήμερα. Θέλω να κατασταλάξω πρώτα. Γιατί να μην το πω; Εδώ οι υποψήφιοι αλλάζουν γνώμη πιο γρήγορα απ΄ ότι αλλάζουν βρακί.
Κι εγώ που είμαι ένας απλός πολίτης δεν έχω το δικαίωμα να πω την προτίμησή μου; Μπα.
Άλλο αν ήμουν δημοσιογράφος. Αν ήμουν δημοσιογράφος θα έπρεπε να είμαι αντικειμενικός, αδέκαστος, υπεράνω, να κρατάω ίσες αποστάσεις. Ευτυχώς θεέ μου που δεν είμαι κάτι τόσο δύσκολο. Πάντως, εγώ αλήθεια τους θαυμάζω πολύ. Πώς τα καταφέρνουν; Τέτοια ακεραιότητα χαρακτήρα. Ανοίγεις εφημερίδες, ακούς ραδιόφωνα, τηλεοράσεις κι ούτε μπορείς καν να υποψιαστείς εάν έστω βαθιά μέσα τους μπορεί έστω και κάποιον να συμπαθούνε. Αφού είμαι βέβαιος ότι και στις εκλογές ρίχνουν λευκό γιατί δεν μπορούν να παραβούν την αρχή των ίσων αποστάσεων. Αχ πως θα ‘θελα να ήμουν μικρός και να ‘λεγα «όταν θα μεγαλώσω θέλω να γίνω δημοσιογράφος».
Ευτυχώς όμως, σοβαρά πλέον μιλώντας, είμαι μεγάλος και ήδη διάλεξα άλλο επάγγελμα. Έτσι δεν είμαι υποχρεωμένος ούτε δεοντολογίες και τρίχες κατσαρές να τηρώ, ούτε τάχα μου αντικειμενικός να είμαι. Διότι, να σας το πω κι αλλιώς κύριοι δημοσιογράφοι. Είναι φως φανάρι ποιος υποστηρίζει ποιον. Και καλώς κάνει και τον υποστηρίζει. Διότι η αντικειμενικότητα είναι ασύμβατη με τον άνθρωπο μιας που είμαστε εξ ορισμού και απ’ τη φύση μας υποκειμενικότητες. Λέω λοιπόν ότι όλες οι δεοντολογικές αρχές που τάχα μου ακολουθείτε είναι δικαιολογίες που ανακάλυψαν κάποιοι πολύ έξυπνοι του συναφιού σας ώστε να αποφεύγετε κατά καιρούς και κατά περιστάσεις το λιντσάρισμα. Και ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω πως γίνεται το δημόσιο κουτσομπολιό να βαφτίζεται όχι απλώς επάγγελμα αλλά λειτούργημα; Θέλω να πιστεύω ότι πλέον αντιλαμβάνεστε και σεις ότι δεν μασάμε πια εύκολα. Γι’ αυτό άδικος ο κόπος να μας το παίζετε παρθένες. Θα΄θελα, ίσως σε μια άλλη ζωή, να πάψει και αυτού του είδους η υποκρισία των δημοσιογράφων. Μένοντας λοιπόν συνεπής στις αρχές μου, του να τα λέω όλα με το όνομά τους, θα σας πω και ποιον θα ψηφίσω και γιατί. Και τι στον κόσμο να βγει και ένας δημοσιογράφος και να πει «ως δημοσιογράφος οφείλω να σας τους παρουσιάσω όλους, ως όμως τάδε υποστηρίζω αυτόν γι΄ αυτόν και για κείνον το λόγο». Μη βιαστείτε να πείτε τίποτα. Αυτό κάνουν πρωτοκλασσάτες εγγλέζικες εφημερίδες παραμονές εκλογών. Ε ,ναι. Τώρα με πιάσατε. Γι’ αυτό θα το κάνω. Διότι κατά βάθος είμαι ψωνάρα, το κρυφό μου όνειρο ήταν πάντα να γράφω στους Times κι όχι στα Χρονικά. Sorry Χάρη.

Μας ψόφησαν οι δήμαρχοι με τις εξαγγελίες και τις εγκρίσεις των έργων. Εγώ τώρα γιατί πρέπει να χαίρομαι; Διότι δεν θα προλάβει να στοιχειώσει το γιαπί του Πνευματικού Κέντρου; (στο τσακ είναι). Ή ότι θα πίνουμε καλό νερό (να μην πίνουμε δηλαδή; Χωρίς νερό ο άνθρωπος δεν ζει). Ή ότι θα μπορούν οι τυφλοί να περπατάνε με ασφάλεια στο δρόμο;(Μέχρι τώρα τους είχαμε για να τους πατάνε τ΄αυτοκίνητα). Με συγχωρείτε αξιοσέβαστοι δήμαρχοι. Αυτά κι άλλα πολλά τέτοια έργα έπρεπε ήδη να τα ΄χετε κάνει όχι χθες αλλά παραπροχθές. Επομένως, εγώ καθόλου δεν χαίρομαι που έργα που έπρεπε ήδη να έχουν γίνει παραπροχθές, εγκρίνονται σήμερα και δεν ξέρω εάν θα τελειώσουν αύριο (έγκριση δεν σημαίνει και αποπεράτωση. Μην μπερδευόμαστε). Άλλωστε τα αυτονόητα κάνετε. Όποιος κι αν είναι δήμαρχος όλο και κάποιο αυτονόητο έργο θα κάνει. Ξέρετε εσείς πολλές πόλεις στην Ελλάδα που να μην είναι ένα σημαντικό μέρος της πόλης αναπλασμένο; Μου φαίνεται ότι είμαστε από τις πλέον τελευταίες πόλεις που ακόμα δεν αναπλαστήκαμε. Φαίνεται αργήσαμε. Πώς να αναπλαστείς άμα δεν έχεις πρώτα πλαστεί; Αφήστε που αυτό με τα έργα μου θυμίζει αυτό που λέγανε «ο Παπαδόπουλος όμως μας έκανε δρόμους». Ε, αφού όλες οι άλλες χώρες είχαν άσφαλτο χρόνια πριν και μεις είχαμε ακόμα χωματόδρομους όποιος και να ΄ταν θα τους έκανε τους δρόμους έστω κι από ντροπή. Μόνο η χούντα ήξερε τι είναι άσφαλτος; Ή χρειάζονταν να έχουμε χούντα για να κάνουμε δρόμους; Κοντολογίς αγαπητοί, για να χαρώ, κάντε μου σήμερα κάνα έργο του αύριο. Και επειδή δεν προλαβαίνετε σ΄ ένα μήνα να κάνετε τίποτα, τουλάχιστον τάξτε μου για να εντυπωσιαστώ. Αλήθεια, γιατί αυτό το κάλεσμα Αταράξ προς εμάς να σου δώσουμε ιδέες για έργα; Εξαιτίας της pasokikηs μόδας του όλα στο internet; Εξαιτίας του να δώσουμε μια νότα «πάμε μαζί για το αύριο» και τέτοια γλυκανάλατα; Ή σου τελειώσαν οι ιδέες και είπες μπας και ψαρέψεις τίποτα φρέσκο;

ΥΓ: Υποκλίνομαι κ. Λάσκη. Τούτο δεν ήταν επιστολή. Ήταν «που σε σφάζει και που σε πονεί». Φαντάζομαι δεν περιμένεις απάντηση. Δεν ταράζεται ο Αταράξ με τίποτα.
ΥΓ1: Κύριοι δημοτικοί σύμβουλοι, καλό θα ήταν να γυρίστε τα ρολόγια σας τρεις μήνες πίσω. Την 1η Ιανουαρίου είναι που αλλάζετε στρατόπεδα. Ακόμα τώρα είσαστε εκεί που σας ψήφισε ο κόσμος για να είστε. Την επόμενη φορά θα πάρω απουσίες.
ΥΓ2: Κύριοι υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι, γιατί σαν πρόβατα ακολουθείτε ό,τι παπαριά κάνει κάποιος; Σε τι ακριβώς εξυπηρετούν οι καρτούλες που μοιράζετε; Και τα βιογραφικά σας γιατί τα δημοσιεύετε; Να σας ψηφίσουν θέλετε όχι να σας πάρουν στη δουλειά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: